זורקים את הכאב – פטנטים לחיבור למזרק זריקת האלחוש אצל רופא השיניים לביטול תחושת הכאב!

הביקור אצל רופא השיניים אינו חוויה נעימה, וזריקת האלחוש הכואבת היא אחת הסיבות המרכזיות לכך. הכאב נובע, כך מסתבר, לא מהדקירה עצמה, אלא מלחץ הנוזל המוזרק לתוך העור. לכן, כדי למנוע את הכאב, יש להזריק את החומר באיטיות רבה, כדי שהמטופל יתרגל ללחץ הנוזל ותחושת הכאב תתבטל. אולם גם ידו המיומנת של הרופא העדין ביותר, לא יכולה להזריק בקצב איטי מספיק.

לפתרון הבעיה, הומצאו שני מכשירים מיוחדים:

הראשון הוא מזרק ממוחשב – המחט מחוברת לצינורית, המחוברת למשאבה. זו יוצרת בקרת לחץ על הנוזל וכך מאיטה את זרימת חומר האלחוש. פתרון זה קיים כבר מספר שנים בשוק והוא הזול מבין השניים.

השני והיקר מבין השניים קיים בשוק פחות משנה: מדובר במכשיר ויברטור המותקן על המזרק, ומפעיל רטט באזור ההזרקה בעת החדרת המחט וחומר האלחוש. כך נוצרת הסחת דעת פיזיולוגית למערכת העצבים: תחושת הרטט יוצרת גירוי באזור אחר בעור, מפזרת את לחץ הנוזל וכתוצאה מכך מפחיתה ואף מבטלת את תחושת הכאב. התופעה נקראת “שער” או “Gate”.

בניתוחים גדולים כגון שתלים ביום אחד או שתלים בכל הפה הכוללים גם הרמות סינוס, ההרדמה היא פקטור חשוב מאוד. לכן שימוש במכשירים האלה הוא לעזר רב. כנ”ל בביצוע של שיקום אסתטי כגון למינייטס או ציפויי חרסינה, אפשר להשתמש במשחה של מרדים מקומי או טופיקל אנסטטיק להקהות את הכאב. אין לשכוח כי משכחי הכאבים העיקריים הן התרופות בצורת כדורים. למשל לאחר ניתוחים גדולים כגון השתלות של בלוק עצם או הרמות סינוס דו-צדדי או שתלים קצרים מיוחדים, יש את הצורך במשככים כאלה.

Choose Language
מרפאת שיניים דוקטור יוסי פיש
לטיפול שיניים מקצועי ומידע נוסף צרו איתנו קשר בטל' 052-333-0456 או שלחו הודעה בטופס

    התחל שיחת צ'אט
    צריך עזרה?
    היי, איך נוכל לעזור לך?
    Call Now Buttonלחצ/י להתייעצות חינם!