שיקום זמני בשיטת העמסה מיידית

בדרך כלל מחכים שלושה חודשים בלסת תחתונה ושישה חודשים בלסת עליונה כדי שהעצם תתפוס את השתל ואז מעמיסים את השתל בכתרים המתוכננים (שיקום). בזמן המתנה זה הולך הפציינט עם תותבת זמנית.

במרפאת ד”ר יוסי פיש ישנה דרך חדשנית לדלג על חוסר הנוחות של התותבת הזמנית הזו, ובמקרים המיוחדים שיבחרו על ידי המבצע, תעשה פעולה שנקראת – העמסה מיידית.

העמסה מיידית צריכה להיבחן בכל מקרה לגופו, דרוש נסיון רב של הרופא ומיומנות של הטכנאי שמייצר את הגשר.

immidiate extraction – immidiate implantation

עקירות והשתלות מיידיות

ביצוע השתלה נערך כ 6-8 שבועות מאז העקירה. היתרון בביצוע השתלה בזמן זה הוא שקיימת עצם צעירה העוזרת לייצוב הראשוני ולאינטגרצית השתל. אפשר לתכנן את השתלת השתל הדנטלי באותו הניתוח אשר מבצעים במשך עקירת השן, בצורה זו מרוויחים זמן,מקטינים את שחיקת העצם אשר נוצרת תמיד לאחר עקירת שיניים ושומרים בצורה נאותה על החניכיים. קיימות שתי טכניקות שיש להבדיל ביניהן האחת היא העמסה מיידית והשנייה היא שתלים מיידיים.

מקרים בהם ניתן להשתיל השתלה מיידית: כשלון אנדודונטלי, שיניים אבודות עקב מחלת פריו מתקדמת, שבר בשורש או סדק, שארית שורש, שן עששתית שאינה ברת שיקום ועוד.

העמסה מיידית בהשתלות שיניים

כאשר בוחרים בטכניקה זו האבחון המוקדם חייב להיות מפורט בצורה יסודית ומנותח על כל הפרמטרים התפקודיים, הקליניים והאסתטיים. זוהי טכניקה אשר מאפשרת למטופל לחייך בנוחות יום לאחר הניתוח וגם לאכול מאכלים רכים אולם, לא ניתן תמיד להשתמש בטכניקה זו,וחשוב מאוד לקחת בחשבון את איכות העצם של המטופל, סוג המנשך וכמובן יש להתחשב באלמנט נוסף והוא עישון, מפני שהטבק גורם להפחתה של אספקת הדם לרקמות הפה ומעמיד בסכנה את ההתאחות של השתלים עם העצם.

שתלים מיידים במרפאת ד"ר פיש

שתלים מיידים – הכוונה לשתלים אשר מותקנים במעמד העקירה של שיניים שניזוקו כתוצאה מסיבה מסוימת. במשך זמן ההמתנה לאינטגרציה של שתלים אלו, אפשר להתקין תותבת זמנית או שיקום בהעמסה מיידית שתואר לעי”ל. בשיטה זו אפשר להשיג שמירה גדולה יותר של עצם הלסת ולשפר את האסתטיקה של החניכיים. כל מטופל יכול להגיב שונה ולעיתים אף להימצא לא מתאים. הרופא חייב לקיים אבחון מוקדם ומדויק בכדי לשמור על בריאות המטופל.

השתלת שיניים – העמסה מיידית