המומחים להשתלות שיניים

כדאי לזכור – ההצלחה של הטיפול בהשתלות מתחילה באבחון נכון ובחירה נכונה של שיטת הטיפול המתאימה ביותר למטופל, עוברת דרך ביצוע מקצועי, קפדני ומדויק של ההשתלה ומסתיימת בעבודת מעבדה מקצועית ואיכותית.

השתלות שיניים היוו פריצת דרך טיפולית ששינתה את פני עולם רפואת השיניים. הן מאפשרות כמעט לכל אחד ובכל גיל, ליהנות משיניים חדשות, יפות וחזקות בעלות מראה טבעי לחלוטין.

מהו שתל?

שתל דנטאלי הוא תחליף מלאכותי, בדר”כ דמוי בורג עשוי טיטניום, לשורש השן הטבעית אשר מסיבות של מחלת חניכיים, ריקבון או חבלה, איננה מצויה יותר בפה. שתל דנטאלי מהווה פיתרון לשיקום קבוע של שיניים חסרות והשיניים החדשות מרגישות, מתפקדות ונראות כמו שיניים אמיתיות.

מתי כדאי לבצע השתלה?

שתל דנטאלי יכול להתאים במקרים בהם רוצים להשלים את השן/שיניים החסרות מבלי לפגוע בשיניים הבריאות הסמוכות, במקרים בהם רוצים לקבל גשר חרסינה חזק ויציב במקום תותבת או במקרים בהם רוצים לייצב תותבת רופפת. במילים אחרות, השתל משמש בעצם כבסיס עליו יחובר החלק השיקומי, שיכלול לרוב מבנה וכתר או גשר, או לחילופין חיבור לתותבת.

כיצד מבוצע הטיפול?

השיטה הקלאסית והידועה של התהליך הניתוחי מתבצעת בדרך כלל בשני שלבים: שלב. ההשתלה ושלב החשיפה עם תקופת המתנה ממוצעת של בין 3-6 חודשים בין שלב לשלב בפרק זמן זה חלה תקופת החיבור לעצם הנקראת “אוסאואינטגרציה” בה השתל נמצא במנוחה ובתהליכי קליטה.

היתרונות בהשתלות שיניים

היתרון העיקרי המושג משיניים הנתמכות על ידי שתלים הוא היכולת ללעוס ולתפקד בצורה טובה. שתלים מאפשרים החזרה מלאה של פונקצית הלעיסה וכן גם יתרונות אסתטיים ופסיכולוגיים שחשובים למטופל באותה מידה לפחות. אובדן שיניים כרוך בדר”כ במראה נפול ומבוגר של הפנים והשפתיים וגם בהרגשה של יכול זיקנה. וע”י כך להיטיב ולשפר את ההרגשה והערכה העצמית של המטופל .ניתן לעשות שימוש במספר קטן יחסית של שתלים ובעזרתם להשיג יציבות ואחיזה טובים יותר של תותבת . ובכך גם להגדיל את יכולת התפקוד.והביטחון של המטופל בעל התותבות. כדאי לזכור – ההצלחה של הטיפול בהשתלות מתחילה באבחון נכון ובחירה נכונה של טכניקת הטיפול המתאימה ביותר למטופל, עוברת דרך ביצוע קפדני ומדויק של ההשתלה ומסתיימת בעבודת מעבדה מקצועית, איכותית ויפה.

מי מתאים להשתלת שיניים?

כמעט כל אדם ובכל גיל יכול ליהנות מיתרונות השיטה. נדירים הם המקרים בהם לא ניתן לבצע השתלות מסיבות רפואיות. עם זאת, קיימים מצבים רפואיים שמקטינים את סיכוי הצלחת הטיפול כמו סכרת לא מאוזנת, אוסטאופורוזיס לא-מטופלת ועישון. בכל מקרה, כבר בשלב אבחון הראשוני יתכן והרופא המנתח ימליץ להתייעץ עם רופא המשפחה בנוגע למגבלות הרפואיות של המטופל.

מה מותר ומה אסור לפני ואחרי ההשתלה?

בניגוד לתפישה הפופולארית בנושא השתלות תופעות הלוואי אחרי השתלה אינן קשות. נפיחות מעט כאב ושינוי צבע בעור עקב שטף דם מקומי הן תופעות שכיחות ורובן חולפות בדרך כלל. אחרי שלושה ימים עד שבוע, ושינויי הצבע, אם ישנם, נמשכים עוד כשבוע לערך

בכל מקרה יש לנהוג על פי הוראות הרופא ולהקפיד על מנוחה, אכילת מזונות רכים ולא חמים ונטילת תרופות שנרשמו לרבות משככי כאבים במידה ונחוץ.

האם השתלות שיניים מצליחות?

לצד העובדה כי השתלות שיניים הן פתרון חדש יחסית ראוי לציין כי ניתוח השתלת שיניים הפך להיות אחת מדרכי הטיפול הנפוצות והמצליחות ביותר בעולם הרפואה הדנטלית וכי שיעורי ההצלחה הגבוהים שלו ותוצאותיו מאפשרים למטופלים ליהנות מבריאות טובה יותר ומאיכות חיים גבוהה יותר. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי איכות הטיפול וסיכויי ההצלחה הגבוהים מותנים ברופאים בעלי ניסיון ומיומנות גבוהים, ידע מקצועי והבנה מעמיקה של טיפולים
מורכבים כגון ניתוח השתלות שיניים

מה הם הגורמים לכישלון שתלים?

על פי הסטטיסטיקה שנעשתה בשנים האחרונות, ניתוח השתלת שיניים נחשב לאחת הפרוצדרות הרפואיות עם אחוזי הצלחה גבוהים ביותר (קרוב ל – 96% ) כאשר 4% מהשתלים אינם נקלטים מסיבות שאינן ידועות. עם זאת, במקרה והשתל נדחה, ניתן לנתח שוב עם סיכוי מצוין לקליטה מחודשת של השתל, בין הגורמים לעלייה בסיכויי הכישלון של שתלים נמצאים עישון, סכרת, מחלות כרוניות ואוסטאופורוזיס. לכן אנו ממליצים להימנע ככל שניתן מעישון לפחות חודש לפני ההשתלה או לפחות להוריד את הכמות למינימום . לסיכום: השתלים הם אלטרנטיבה מצוינת לשיניים חסרות. ההצלחה היא באחוזים גבוהים ביותר, ותוכל/י ליהנות משיניים בריאות ויפות
Choose Language
מרפאת שיניים דוקטור יוסי פיש
לטיפול שיניים מקצועי ומידע נוסף צרו איתנו קשר בטל' 052-333-0456 או שלחו הודעה בטופס

    התחל שיחת צ'אט
    צריך עזרה?
    היי, איך נוכל לעזור לך?
    Call Now Buttonלחצ/י להתייעצות חינם!