טיפול שיניים בטשטוש נחשב לאלטרנטיבה לטיפול השיניים המתבצע, באופן מסורתי, עם הרדמה מקומית. כידוע, טיפולי שיניים נחשבים לטיפולים הרפואיים הנפוצים ביותר. לאור הרגישות הרבה שיש לאזור הפה והלסת וכמות העצבים הגדולה שם, הטיפולים הללו עלולים לגרום סבל רב למטופל ולהפריע למהלך הטיפול, ועל כן לטיפולים רבים נלווית הרדמה מקומית. להרדמה הזו יש מספר חסרונות, וכאן נספר לכם מדוע טיפול שיניים בטשטוש יכול לספק לכם תוצאה דומה בלי אותם חסרונות.

טיפול שיניים בטשטוש

מהו טיפול שיניים בטשטוש?

טיפול שיניים בטשטוש הוא דרך נוספת לגרום לכם לעבור את טיפול השיניים ללא כאבים. במקום הרדמה מקומית לאזור הטיפול מוכנסים לגוף שלכם חומרי טשטוש. החומרים הללו מקהים את תחושת הזמן והכאב באופן כללי ולא מנסים להתמקד דווקא באזור מסוים של הגוף. ישנם רמות מסוימות של טשטוש כאשר כל רמה מותאמת לסוג הטיפול שאותו אתם צריכים לעבור ולזמן שהוא לוקח. קצת קשה להסביר מהי ההשפעה של חומרי הטשטוש כיון שלא מדובר על הרדמה קלאסית.

במקרים רבים לא תזכרו את מה שחוויתם במהלך הטיפול למרות שתהיו בהכרה מלאה, כיוון שהחומרים הללו מנטרלים את הקושי שיש בטיפול השיניים וכך הוא לא ייכנס לתודעה שלכם. תחושת הרוגע שהחומרים הללו יגרמו לכם תאפשר לרופא לעבוד בצורה נינוחה ולכם ללכת לבית כחצי שעה מסוף הטיפול. תהליך ההתעוררות שנלווה להרדמה הרגילה בטיפולי שיניים לא יהיה מנת חלקכם אם תבחרו לבצע את הטיפול תחת טשטוש.

מה ההבדל בין טיפול שיניים בטשטוש לטיפול שיניים בהרדמה

למרות שמקובל לקרוא לתהליך שנעשה לפני טיפולי שיניים הרדמה, למעשה מדובר על אלחוש מקומי בלבד. בניגוד להרדמה כללית שמקובלת בניתוחים קלאסיים, בטיפולי שיניים אנחנו בדרך כלל מסתפקים בהרדמה מקומית של אזור הטיפול. ההרדמה הזו מנטרלת או התחושה של העצבים במקום שבו הטיפול נעשה וכך רמת הסבל שנגרמת למטופל פוחתת בצורה משמעותית. עם זאת, יש להרדמה הזו מספר חסרונות שהופכים את הטשטוש לאופציה טובה יותר.

חשוב לציין שהרדמה היא הדרך המקובלת מזה שנים, וכפי שנסביר בהמשך יש מקרים שבהם אין ברירה אלא להשתמש בה. גיל, מצב רפואי מורכב או בעיות משקל מנטרלות את היכולת שלנו לעשות שימוש בטשטוש, כך שגם אחרי שתקראו על החסרונות של הרדמה דעו שיש מקרים בהם הרדמה היא הפתרון היחיד.

החסרון המרכזי  של הרדמה הוא הצורך להתאושש ממנה.  ההשפעה של חומרי ההרדמה שנכנסים לנו לגוף לא פוקעת בבת אחת, וההתאוששות ממנה היא תהליך כואב בפני עצמו, דבר שנמנע מכם אם בחרתם בטשטוש. בנוסף, העובדה שמדובר על הרדמה מקומית בלבד לא מקהה את תחושת אי הנעימות שנלווית לכל טיפול שיניים, גם אם מתעלמים לרגע מהכאב שהטיפול הזה גורם. לעומת זאת, בטשטוש ההכרה מעורפלת וכך התחושות הללו נמנעות מכם.

למי מתאים טשטוש?

למרות שיש מי שחושבים שטשטוש מתאים בעיקר לילדים שמפחדים מרופא השיניים, המציאות בשטח שונה בתכלית. ראשית כל, יש לא מעט מבוגרים שנמנעים מטיפולי שיניים בשל חרדה. גם אם לא מדובר על הפחד הרגיל אלא יותר על תחושת אי הנעימות שנלווית לטיפולים הללו, עדיין זה גורם להם להימנע מטיפולי שיניים, דבר שכמובן עלול להוביל להשלכות הרסניות. עבור אותם מבוגרים הטשטוש הוא הפתרון שיאפשר להם לעבור את הטיפולים בצורה נוחה.

בנוסף, בעזרת הרדמה מקומית לא ניתן לבצע סדרת טיפולים רצופה. אם אתם צריכים לבצע כמה טיפולי שיניים ואתם לא רוצים לבזבז לעצמכם יותר מידי זמן, טשטוש יכול להיות פתרון נהדר. בחלק מהמקרים הוא יאפשר לכם לעבור את כל הטיפולים יחד וכך תחסכו זמן יקר וכמובן לא תצטרכו לעבור התאוששות מכל טיפול בפני עצמו.

האם יש מקרים שבהם לא ניתן להיעזר בטשטוש?

כאמור, ישנם מקרים שבהם טשטוש הוא לא אופציה בשל מצב רפואי שלא מאפשר אותו. ראשית, ילדים מתחת גיל 5 לא מורשים לקבל חומרי טשטוש ולכן אין מנוס אלא מלבצע הרדמה מקומית. בנוסף, אנשים בעלי משקל גבוה גם הם לא מקבלים טיפול בטשטוש כיון שהדבר עלול להקשות עליהם לנשום. בעיות נוירולוגיות שונות גם הן לא יאפשרו למטופל לעבור את הטיפול תחת טשטוש.

בנוסף, ישנם מקרים שבהם מצבו הרפואי של המטופל הוא תקין לחלוטין אולם סוג הטיפול הוא כזה שלא ניתן לעבור אותו תחת טשטוש. מדובר על מקרים ספציפיים ולכן כדאי להבין מרופא השיניים עוד לפני הטיפול האם האופציה של טשטוש קיימת בסוג הטיפול אותו אתם הולכים לעבור.

למי ישנה הסמכות לבצע טשטוש?

כפי שהבנתם, טשטוש הוא הליך נעים יותר מאשר הרדמה, אולם זה לא הופך אותו למורכב פחות מבחינה רפואית. כדי לבצע טשטוש מרפאת השיניים צריכה לקבל אישור ממשרד הבריאות, וכמובן שרופא השיניים צריך להיות כזה שמוסמך לטפל באמצעות טשטוש. נוכחות של מרדים במהלך הטיפול היא חיונית כדי לוודא שהתהליך עובר כמתוכנן בלי חריגות שעלולות לפגוע בשלומו של המטופל.

על מה חשוב להקפיד

לפני שאתם הולכים על טיפול שיניים בטשטוש, עליכם לוודא שהרופא שמטפל בכם אכן מוסמך לבצע טיפולים כאלו, שהטיפול הספציפי יכול להינתן תחת טשטוש ושהמצב הרפואי שלכם מאפשר לכם לעבור את הטיפול תחת טשטוש.

לסיכום

טיפול שיניים בטשטוש הוא הדרך הטובה ביותר למנוע את הסבל הכרוך בטיפולי שיניים. בניגוד להרדמה מקומית שאמנם מקהה את תחושת הכאב אולם לא מצליחה לחפות על אי הנעימות הרבה שנגרמת לנו במהלך הטיפול, הטשטוש מספק לנו גם את היכולת להתעלם מכל מה שמפריע לנו בטיפול. במרפאה של ד”ר יוסי פיש תוכלו לקבל טיפולי שיניים בטשטוש בצורה מקצועית ומכבדת. הטיפולים נעשים בסטנדרט הרפואי הגבוה ביותר מתוך ראיית צרכי הפציינט באופן מלא. למידע נוסף חייגו 0523330456.

Choose Language
מרפאת שיניים דוקטור יוסי פיש
לטיפול שיניים מקצועי ומידע נוסף צרו איתנו קשר בטל' 052-333-0456 או שלחו הודעה בטופס

    התחל שיחת צ'אט
    צריך עזרה?
    היי, איך נוכל לעזור לך?
    Call Now Buttonלחצ/י להתייעצות חינם!