טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

טיפול שיניים בהרדמה מלאה התחיל להשתכלל כאשר הומצאו המבוקאין והפרוקאין שהם חומרי הרדמה מקומיים. בתחילה, טיפול שיניים בהרדמה מלאה היה מבוצע במרפאות שיניים פרטיות בלבד, ואילו כיום טיפול שיניים בהרדמה מלאה מבוצע לרוב רק בחדרי ניתוח מורשים תחת בקרת נשימה.ישנו צורך בהרדמה כללית ברפואת השיניים כלפי לקוחות מסוימים הזקוקים לכך, החל מילדים מגיל צעיר בעלי צרכים מיוחדים הזקוקים לחדר ניתוח ועד למבוגרים אחוזי חרדות ופחדים.

מהי מטרת ההרדמה הכללית?

מטרת ההרדמה הכללית (מלאה) היא יצירת סביבת עבודה רגועה ונוחה שתאפשר לרופא המטפל לבצע את מה שמוטל עליו ביעילות ובמהירות וזאת ללא כל הפרעה תוך מניעת כאבים מהמטופל. להרדמה הכללית יש מספר שלבים כגון: הערכת מצב המטופל לפני הכניסה להרדמה (כולל שאילת שאלות חשובות), בדיקת מדדים (לחץ דם למשל),מתן ההרדמה, שמירה על מצב ההרדמה במשך כל ההליך, הערכת מצב המטופל בסוף התהליך וכו’. ניתן להרדים את המטופל דרך הפה,דרך העור, דרך תוך ורידית ועוד מגוון דרכים.

כיצד מתבצע טיפול השיניים בזמן הרדמה מלאה?

כיצד מתבצע טיפול השיניים בזמן הרדמה מלאה?

טיפול שיניים מסוג זה יתבצע אך ורק במרפאות שיניים שקיבלו אישור מיוחד ממשרד הבריאות, ועל ידי רופא שיניים שעבר הכשרה מיוחדת וקיבל אף הוא אישור של משרד הבריאות. צוות המטפל – בנוסף לרופא שיניים מוסמך יהיו בחדר גם הרופא המרדים, סייעת שתעזור לרופא השיניים, פקידה שתהיה זמינה לבקשות הצוות, ואולי אף אחות שתעזור למרדים – תלוי בהיקף הטיפול ובנסיבות.

במשך הטיפול, המטופל שוכב על מיטת הטיפולים בנינוחות ולבנתיים הרופא מטפל בבעיה לאחר שהוא הורדם. הטיפול עשוי לכלול סט שלם של טיפולים כגון: ניקוי אבנית, טיפולי שורש, הרמת סינוס, סתימות,הלבנת שיניים, השתלות שיניים, עקירות ועוד טיפולי שיניים רלוונטים אחרים כלפי המטופל.

חשוב לציין שאף על פי שטיפול זה נשמע מסובך ומסוכן ומספר האישורים הרבים שצריכים לגייס בטרם עוברים אותו, מדובר בטיפול לא מסובך כל כך ודי פשוט יחסית, במהלכו המטופל מורדם ואינו חש כלל את הכאב ואת הטיפול המקצועי, היסודי והטוב לו הוא זוכה.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים

הפחד מרופא השיניים מתחיל כבר בילדות. ילדים רבים מקשרים את הביקור אצל רופא השיניים או השיננית עם כאבים ולעיתים קרובות מעדיפים שלא להתלונן על כאבי שיניים על מנת להימנע ממנו. כמובן שתופעה זו היא בעיתית ביותר מכיוון שככל שעובר הזמן, כאבי השיניים רק יחריפו ומה גם שמחיר הטיפול בהן רק יעלה.

השתלות בהרדמה מלאה

השתלת שיניים היא טיפול פורץ דרך בתחום רפואת השיניים. בשנים האחרונות, מה שהיה נחשב בלתי אפשרי עד לפני מספר שנים, הפך לטיפול שכיח ושגור בקרב מרפאות שיניים רבות בארץ ובעולם וזאת כמובן, הודות להתקדמות הטכנולוגית המאפשרת השתלת שיניים מהירה בהרדמה מלאה

טיפולי חניכיים

טיפולי שיניים בהרדמה כללית נועדו לחסוך מכם את הסבל הרב שנלווה לטיפול שיניים. עבור לא מעט אנשים הסבל הזה הוא גורם מרכזי בדחיית טיפולי שיניים, דבר שעלול להוביל להחמרת המצב ולכאבים קשים. הרדמה כללית תאפשר לכם לעבור את הטיפול בלי להרגיש אותו בכלל, ולהתעורר רק כאשר רופא השיניים סיים באופן מוחלט את עבודתו. כאן נספר לכם הכל אודות טיפולי שיניים בהרדמה כללית והיכן תוכלו לקבל טיפולי שיניים בהרדמה מלאה בתל אביב.

מהם טיפולי שיניים בהרדמה כללית?

טיפולי שיניים בהרדמה כללית הם טיפולי שיניים שאותם המטופל מקבל לאחר שהוא עבר הרדמה, בדיוק כמו זו שניתנת לפני ניתוח. למרות שברוב המקרים טיפול שיניים מצריך רק הרדמה מקומית, יש מי שהרדמה מקומית לא מספיקה להם, ולכן הם עוברים טיפולי שיניים בהרדמה מלאה. טיפול שיניים בהרדמה מלאה מורכב יותר מאשר טיפול שיניים רגיל כיון ששיתוף הפעולה מצד המטופל שהוא דבר הכרחי בכל טיפול שיניים לא קיים בטיפול כזה, מה שמעמיד את הרופא בפני אתגר גדול.

מה היתרונות של טיפול שיניים בהרדמה מלאה?

למרות שהרדמה היא פרוצדורה רפואית מורכבת, וברוב המקרים רופאים מעדיפים להימנע ממנה כל עוד זה אפשרי, לטיפולי שיניים תחת הרדמה מלאה יש כמה יתרונות שכדאי להכיר.

  1. הרבה פחות כואב: היתרון הראשון הוא כמובן מבחינת הכאב. טיפולי שיניים מלווים בכאבים רבים ובתחושות לא נעימות כתוצאה מהעצבים הרבים שיש בחלל הפה. ברגע שאתם נמצאים תחת הרדמה כללית לא תרגישו אף תחושה שנוגעת לטיפול ותתעוררו רק לאחר שהטיפול יסתיים.
  2. חיסכון בזמן: אם אתם זקוקים למספר טיפולי שיניים, תחת הרדמה כללית ניתן לבצע את כולם ביחד. היתרון הזה אינו גורף, וישנם מקרים שבהם לא יהיה מנוס אלא מביצוע של מספר טיפולים, אולם באופן כללי ניתן לבצע טיפול ארוך יותר תחת הרדמה כללית, וכך לחסוך בזמן הטיפול.
  3. החלמה מהירה יותר: כל טיפול שיניים מורכב דורש החלמה של מספר ימים על מנת לתת לאזור המטופל לחזור לאיתנו. בימי ההחלמה בדרך כלל תהיו מושבתים מפעילות, כך שברגע שמבצעים את כל הטיפולים יחד חוסכים בזמן ההחלמה.
  4. חיסכון באנטיביוטיקה: כדי למנוע זיהומים שעלולים להגיע מחלל הפה לכל הגוף, בהחלמה מטיפול שיניים מורכב לוקחים אנטיביוטיקה. אנטיביוטיקה היא לא דבר בריא, ולכן אם נבצע את כל הטיפולים בבת אחת נוכל לחסוך בכמויות האנטיביוטיקה שאנחנו צורכים.

באלו מקרים ניתן לקבל טיפול שיניים בהרדמה כללית?

כאמור, ברירת המחדל של רופאי השיניים היא לבצע טיפולי שיניים תחת הרדמה מקומית, אולם יש מקרים שבהם הרדמה כזו אינה מאפשרת טיפול. הסיטואציה הראשונה שבה לא ניתן לבצע הרדמה מקומית היא זיהום בחלל הפה, שלא מאפשר להזריק בצורה בטוחה את חומרי ההרדמה המקומית. רפלקסים לא נשלטים או בעיות דנטליות אחרות שעלולות לגרום לתזוזות לא רצוניות בחלל הפה בעת הניתוח גם הן מאלצות את המטופל לעבור את הטיפול בהרדמה מלאה על מנת למנוע אותן.

הסוג השני הוא כאשר מדובר על חרדה דנטלית או טיפול שיניים אצל ילדים צעירים. באותם מקרים ההרדמה תלויה ברצונו של הרופא, והוא זה שיקבע האם המצב באמת כזה שדורש ביצוע של הרדמה מקומית. בהקשר הזה יש הבדל בין רופא פרטי לציבורי. בעוד שברפואה הציבורית הקריטריונים יהיו מחמירים יותר, כאשר מדובר על רופא פרטי העובדה שאתם משלמים על ההרדמה מאפשרת לכם לקבל טיפולי שיניים בהרדמה כללית בצורה קלה יותר מאשר מצב שבו הטיפול מסובסד.

טיפולי שיניים בהרדמה כללית

אלו טיפולי שיניים ניתן לעבור תחת הרדמה מלאה

טיפולי השיניים אותם ניתן לעבור תחת הרדמה מלאה הם טיפולי השיניים המורכבים ביותר. הרפואה המודרנית מתייחסת בכובד ראש להרדמה כללית, ולכן רק טיפולי שיניים משמעותיים הם כאלו שכדאי לבצע בשבילם הרדמה. בין הטיפולים הללו ניתן למנות את הטיפולים הבאים:

  1. שיקום פה: שיקום פה הוא טיפול שיניים שכולל כמה דברים בטיפול אחד. טיפול כזה נדרש במצב שבו כמה שיניים הדרדרו בצורה משמעותית, והוא יכול לכלול טיפול שורש לכמה שיניים או הכנסה של מספר שתלים. מדובר על טיפול ארוך, וביצוע של הרדמה מלאה לפניו יאפשר לכם לבצע את כל הטיפול בבת אחת.
  2. השתלות שיניים: השתלות שיניים הן אחת הפרוצדורות הכי מורכבות בעולם טיפולי השיניים, והן כוללות החדרה של שתל לתוך החניכיים מתוך מטרה שהוא יצמח תוך זמן מה לשן של ממש. השתלות שיניים יכולות להיות דבר כואב, אולם יש מקרים שבהם אין מנוס מלבצע אותן. באותם מקרים הפתרון הוא פשוט לבצע הרדמה מלאה לפני ההשתלה ולמנוע את הסבל.
  3. טיפול שורש: טיפול שורש הוא אמנם טיפול שיניים מורכב, אולם לא מעט אנשים נאצלים לעבור אותו, בעיקר בגילאים מבוגרים. טיפול שורש נדרש כאשר בעיה שהייתה בשן עברה לשורש השן שנמצא תחתיה. מדובר על טיפול שמלווה בכאבים רבים, ולכן הרדמה מלאה לפני הטיפול יכולה לחסוך סבל רב.

היכן ניתן לבצע טיפול שיניים בהרדמה מלאה?

הרדמה מלאה, ולא משנה לשם איזו מטרה היא נעשית, היא פרוצדורה רפואית שדורשת רופא מרדים. הרופא המרדים לא רק מבצע את ההרדמה עצמה אלא גם צריך לשהות במקום הטיפול עד להתעוררות של המטופל כדי לתת מענה לבעיות שעלולות לצוץ כאשר המטופל נמצא תחת השפעת חומרי ההרדמה.

לאור זאת, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה ניתנים לביצוע רק במרפאות מורשות, כאלו שמחזיקות רופא מרדים במרפאה. ישנם גם בתי חולים או מרפאות של קופות חולים בהן ניתן לעבור טיפולי שיניים תחת הרדמה. חלק בלתי נפרד מהטיפול הוא גם בדיקה מקדימה של המרדים שנועדה לוודא שאתם אכן יכולים לעבור טיפול שיניים תחת הרדמה, דבר שלא אפשרי בכל מצב.

האם יש מקרים שבהם לא ניתן לעבור טיפול שיניים בהרדמה כללית?

בלי קשר לטיפולי שיניים דווקא, הרדמה היא פעולה רפואית שלא תמיד ניתן לבצע אותה. בעיות לב או בעיות רפואיות אחרות עלולות להעמיד בסכנה את המורדם, ולכן יש מקרים שבהם רופא מרדים לא יהיה מוכן לבצע הרדמה על מטופל מסוים. במקרים הללו אין מנוס אלא מלעבור את הטיפול תחת הרדמה מקומית או אמצעי טשטוש אחרים שאותם הרופא כן יאשר.

בכל מקרה של ספק או אם אתם מרגישים שלא ברור לכם האם באמת יש צורך בהרדמה ההמלצה שלנו היא פשוט להתייעץ עם רופא מומחה. הרופא יוכל לשטוח לפניכם את השיקולים השונים ויחד איתו תוכלו לקבל ההחלטה האם ללכת על טיפול שיניים בהרדמה כללית או להסתפק בהרדמה מקומית.

מה המחיר של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

לאור העובדה שהרדמה כללית היא פרוצדורה רפואית נפרדת שדורשת מומחה שאינו רופא שיניים, המחיר של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה יהיה יקר יותר מזה שתשלמו עבור טיפול שיניים רגיל. התשלום נועד לכסות את עלותו של המרדים וכל מה שנלווה לזה. עבור טיפול ממוצע המחיר נע בין 1500 ל3000 ₪, תלוי כמובן ברמת המורכבות של הטיפול ובסוג ההרדמה.

בדיוק כמו בבחירת רופא השיניים, גם כאן לא כדאי להתפשר רק כדי להשיג מחיר טוב יותר. איכות הרופא המרדים היא דבר קריטי להצלחת הטיפול, וכדאי למצוא מרפאה עם רופא מרדים מנוסה כדי לעבור בה טיפולי שיניים בהרדמה כללית. בנוסף, רופא השיניים עצמו צריך להיות כזה שמחזיק ברישיון לטפל תחת הרדמה, כך שבלי קשר לנוכחות המרדים עליכם לוודא שרופא השיניים שמטפל בכם הוא כזה שמוסמך לבצע את הטיפול כאשר אתם בהרדמה מלאה.

מהי רמת הסיכון בטיפולי שיניים בהרדמה מלאה

כמו כל פרוצדורה רפואית, גם בהרדמה מלאה עבור טיפול שיניים קיים סיכון מסוים. עם זאת, הסיכון הזה הוא נמוך מאוד, כאשר באופן כללי שיעור התמותה מהרדמה בישראל הוא מקרה אחד ל400,000 הרדמות. בתוך השיעור הזה ישנם מקרים של חולים במצב אנוש כך שהשיעור של תמותה מהרדמה עבור טיפול שיניים הוא באמת שיעור אפסי. מההיבט הזה, אתם רק צריכים לבחור רופא מנוסה ואז בהחלט תוכלו להיות רגועים.

לסיכום

אם גם אתם סובלים בצורה משמעותית מטיפולי שיניים, ייתכן שהפתרון הוא לבצע את הטיפול תחת הרדמה כללית. טיפולי שיניים בהרדמה מלאה יכולים להינתן רק במרפאת שיניים מוסמכת, ואם אתם תוהים היכן אפשר לקבל טיפולי שיניים בהרדמה מלאה בתל אביב, המרפאה של ד”ר יוסי פיש היא המקום הנכון לעשות את זה. לפרטים נוספים צרו קשר עם המרפאה בטלפון מספר 0523330456.