טיפולי חניכיים

מתי יש לעבור טיפולי חניכיים? מהם הסימנים שיש צורך בטיפול זה? האם טיפול חניכיים מלווה בכאבים?

מחלות חניכיים הן הגורם העיקרי לאובדן שיניים ומעבר לכאבים שהן יכולות לגרום, הן יכולות גם לפגוע באסתטיקה של הפה במידה רבה. רובן של מחלות החניכיים נובע מהפלאק (הרובד החיידקי) אשר נמצא על השיניים ומגעו הרציף עם החניכיים. למרות שטיפולי חניכיים נחשבים להליך רפואי לא נעים, הם הכרחיים, במיוחד בשל העובדה שהזנחת החניכיים יכולה לעלות מחיר כבד בעתיד. ולמי שחושש מהכאבים הנלווים, בזכות חידושים טכנולוגיים ואחרים ניתן לעבור טיפולי חניכיים מגוונים במהירות וכמעט ללא כאבים.

הסימנים למחלת חניכיים

העובדה שרוב מחלות החניכיים מתחילות ללא כאבים, מקשה מאוד על זיהוי וטיפול מוקדם, אך דבר זה הוא קריטי, במיוחד בטיפולי חניכיים. טיפול מקדים יכול לחסוך לכם זמן וכאבים רבים ובכדי לזהות את התחלתה של מחלת חניכיים יש לשים לב לתסמינים הבאים ולפנות לרופא שיניים לייעוץ ובדיקה שגרתית של החניכיים:

  • דימום מהחניכיים בעת צחצוח השיניים
  • חניכיים אדומות, נפוחות או רגישות במיוחד
  • נסיגת חניכיים
  • הפרשות מוגלתיות משורשי החניכיים
  • שיניים ניידות (זזות בקלות)
  • ריח רע קבוע מהפה

כיצד מבצעים טיפולי חניכיים?

הדרך הטובה ביותר לטיפולי חניכיים היא מניעת המחלות על ידי צחצוח יומי והסרת הפלאק המצטבר על השיניים. כמובן שביקורים קבועים אצל השיננית גם הם חשובים ויעילים לשיפור בריאות הפה. כאשר כבר החלה מחלת חניכיים יש להסיר את האבנית, לבצע הקצעת שורשים ולשמור מאוד על היגיינת הפה. מחלות חניכיים מתקדמות דורשות לעיתים טיפול כירורגי לביטול כיסי החניכיים ולשיפור המצב שלהן.

היכן מומלץ לעבור טיפולי חניכיים?

מכיוון וטיפולי חניכיים יכולים לכלול כאבים רבים והם חשובים מאוד לשמירה על חלל הפה בכלל והשיניים בפרט, מומלץ מאוד לעבוד טיפולי חניכיים אצל רופא מנוסה. ד”ר פיש היינו רופא שיניים עם מעל לשני עשורים של ניסיון ובעברו שימש כמשתיל בכיר ברשת שורש, מרפאת אריאל ורשת תדהר. אתם מוזמנים להשאיר פרטים באתר או להתקשר בכדי לקבוע פגישת ייעוץ לא מחייבת, על מנת לשמור על בריאות החניכיים וכדי למנוע כאבים מיותרים.