טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

טיפול שיניים בהרדמה מלאה התחיל להשתכלל כאשר הומצאו המבוקאין והפרוקאין שהם חומרי הרדמה מקומיים. בתחילה, טיפול שיניים בהרדמה מלאה היה מבוצע במרפאות שיניים פרטיות בלבד, ואילו כיום טיפול שיניים בהרדמה מלאה מבוצע לרוב רק בחדרי ניתוח מורשים תחת בקרת נשימה.ישנו צורך בהרדמה כללית ברפואת השיניים כלפי לקוחות מסוימים הזקוקים לכך, החל מילדים מגיל צעיר בעלי צרכים מיוחדים הזקוקים לחדר ניתוח ועד למבוגרים אחוזי חרדות ופחדים.

מהי מטרת ההרדמה הכללית?

מטרת ההרדמה הכללית (מלאה) היא יצירת סביבת עבודה רגועה ונוחה שתאפשר לרופא המטפל לבצע את מה שמוטל עליו ביעילות ובמהירות וזאת ללא כל הפרעה תוך מניעת כאבים מהמטופל. להרדמה הכללית יש מספר שלבים כגון: הערכת מצב המטופל לפני הכניסה להרדמה (כולל שאילת שאלות חשובות), בדיקת מדדים (לחץ דם למשל),מתן ההרדמה, שמירה על מצב ההרדמה במשך כל ההליך, הערכת מצב המטופל בסוף התהליך וכו’. ניתן להרדים את המטופל דרך הפה,דרך העור, דרך תוך ורידית ועוד מגוון דרכים.

כיצד מתבצע טיפול השיניים בזמן הרדמה מלאה?

טיפול שיניים מסוג זה יתבצע אך ורק במרפאות שיניים שקיבלו אישור מיוחד ממשרד הבריאות, ועל ידי רופא שיניים שעבר הכשרה מיוחדת וקיבל אף הוא אישור של משרד הבריאות. צוות המטפל – בנוסף לרופא שיניים מוסמך יהיו בחדר גם הרופא המרדים, סייעת שתעזור לרופא השיניים, פקידה שתהיה זמינה לבקשות הצוות, ואולי אף אחות שתעזור למרדים – תלוי בהיקף הטיפול ובנסיבות.

במשך הטיפול, המטופל שוכב על מיטת הטיפולים בנינוחות ולבנתיים הרופא מטפל בבעיה לאחר שהוא הורדם. הטיפול עשוי לכלול סט שלם של טיפולים כגון: ניקוי אבנית, טיפולי שורש, הרמת סינוס, סתימות,הלבנת שיניים, השתלות שיניים, עקירות ועוד טיפולי שיניים רלוונטים אחרים כלפי המטופל.

חשוב לציין שאף על פי שטיפול זה נשמע מסובך ומסוכן ומספר האישורים הרבים שצריכים לגייס בטרם עוברים אותו, מדובר בטיפול לא מסובך כל כך ודי פשוט יחסית, במהלכו המטופל מורדם ואינו חש כלל את הכאב ואת הטיפול המקצועי, היסודי והטוב לו הוא זוכה.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים

הפחד מרופא השיניים מתחיל כבר בילדות. ילדים רבים מקשרים את הביקור אצל רופא השיניים או השיננית עם כאבים ולעיתים קרובות מעדיפים שלא להתלונן על כאבי שיניים על מנת להימנע ממנו. כמובן שתופעה זו היא בעיתית ביותר מכיוון שככל שעובר הזמן, כאבי השיניים רק יחריפו ומה גם שמחיר הטיפול בהן רק יעלה.

השתלות בהרדמה מלאה

השתלת שיניים היא טיפול פורץ דרך בתחום רפואת השיניים. בשנים האחרונות, מה שהיה נחשב בלתי אפשרי עד לפני מספר שנים, הפך לטיפול שכיח ושגור בקרב מרפאות שיניים רבות בארץ ובעולם וזאת כמובן, הודות להתקדמות הטכנולוגית המאפשרת השתלת שיניים מהירה בהרדמה מלאה