טיפולי שורש מתחת למיקרוסקופ

השן שלנו בנויה למעשה משלוש שכבות עיקריות – אמייל, דנטין ומוך השן. לעיתים נוצרים מצבים שבגללם מזדהמת רקמת המוך של השן. מתי דבר זה קורה בעצם?

כאשר מתרחש שבר בשן, חור עמוק שחודר את שתי השכבות הקשות או זיהום המגיע מהעצם. בעת הגעת הזיהום אל חלל המוך או כאשר המוך נחשף ל”עולם החיצון” נוצרת תחושת כאב ולעיתים מתרחש זיהום אשר דורש טיפול מיידי. נכון להיום, לא ניתן לטפל תרופתית במוך מזוהם או חשוף, והדרך היחידה להפסיק את הכאב ו\או את הדלקת היא טיפול שורש. תפקידו של טיפול השורש הוא לטפל בעצב ובחומר הנמצא בתוך ליבת השן. בטיפול כזה לא “הורגים את השן” כפי שרוב המטופלים חושבים ומכנים זאת, אלא פשוט מסלקים באופן כירורגי את הרקמות, מנקים את החלל שנוצר וממלאים אותו בחומר מיוחד המאפשר את המשך התפקוד של השן.

כיצד המטופל יודע שיש צורך בטיפול שורש?

הסימנים שמראים על הצורך בטיפול שורש הם כאבים, רגישות ממושכת לחום או לקור, רגישות למגע או בזמן לעיסה, שינוי צבע של השן, או נפיחות, רגישות בבלוטות הלימפה, כמו גם בעצם הסמוכה להן וברקמות החניכיים. לעיתים, אין סימנים חד משמעיים ונראים לעין.

מהי החשיבות של ביצוע כתר לאחר טיפול שורש?

ברוב המקרים שן שהגיעה לטיפול שורש- הגיעה אחרי הרס משמעותי שנגרם לה. הכתר מגן על השן מפני שבר עמוק – שברוב המקרים יגרום לעקירת השן. בנוסף לכך, שן אחרי טיפול שורש היא מרוקנת מתוכן וכאשר שן אחרי טיפול שורש נשברת – היא עלולה להישבר בצורה לא נעימה כלל למטופל.

יתר על כן, שן אחרי טיפול שורש- גם אם בוצע מבנה, מועדת לדליפת חיידקים דרך המבנה או הסתימה, עקב שטח המגע העצום בין שטחי השן ההרוסה למבנה הגדול. כאשר הכתר נעשה באופן מדוייק ונעשה כמו שצריך- הוא מכסה את כל השן, ושטח הפנים המועד לדליפת חיידקים בנוסף לדבק הם מחסום כמעט עמיד לחיידקים לאורך זמן רב.

טיפול בעזרת מיקרוסקופ – לשם מה?

המיקרוסקופ תורם לראות טובה של שדה העבודה ולראות יש ערך אדיר. המיקרוסקופ יכול להגדיל את שדה העבודה עד פי 60. קיים ברשותנו מכשור מוקטן המתאים לעבודה בשדה מיקרוסקופי ולעבודה זו יש יתרונות רבים: שדה העבודה נראה, טיפולי השורש עם בציר האורך של התעלה והניתוח הוא מדויק ביותר! בנוסף לכך, אם יש סדק לפתע בשורש הוא יאותר מיד ולא יהיה צורך לבזבז משאבים,זמן ומאמץ להציל את השן כי שן עם סדק אחד בלבד – הגורל שלה הוא עקירה.

[dt_button el_class=”btn-bold” link=”https://www.drfish.co.il/contact/” size=”big” bg_color_style=”custom” bg_color=”#004c8a”]לקביעת תור ולפרטים נוספים לחצו כאן[/dt_button]

מאמרים נוספים בתחום טיפולי שורש