סוגי השתלות שיניים

כיצד יש לבחור מרפאה להשתלות שיניים ואלו סוגים של השתלות שיניים קיימים בספרות הרפואית? האם יש סוגי השתלות שיניים אשר שמציעים פתרון מהיר יותר ביחס לאחרים?

מרפאה להשתלות שיניים צריכה להיות כזו בה מועסקים רופאים כירורגיים ומומחי חניכיים מן המעלה הראשונה, על מנת שאלו יוכלו לספק טיפול המבוסס על ניסיון ותוצאות. כיום ניתן למצוא סוגי השתלות שיניים מסוגים שונים וזאת בהשוואה לעבר, שם היה סוג אחד בלבד: שתל עם בורג העשוי כולו מטיטניום. אילו חידושים יש כיום ומדוע הם עדיפים על הטיפול “המסורתי” בכל קנה מידה?

שתל טיטניום

השימוש בשתלי טיטניום היה מקובל יותר בימי העבר. השתלים הללו הוברגו לעצם התחתונה שמתחת לחך, כאשר עליהם הותקן כתר חרסינה. הסיבות העיקריות לכך ששתלי טיטניום דרשו תחליף מעט יותר מתקדם הן שתיים במספר – הראשונה באה לידי ביטוי בכך שהכתר נפרד מהשתל ועל כן קיים סיכוי שהוא ייפול. הסיבה השנייה נוגעת לחומר הטיטניום. השתל עלול לצבור חלודה בעת שתייה או אכילה, מה שעלול לפגוע בבריאות הפה והחניכיים.

שתל חרסינה

לעומת שתל טיטניום, שתל חרסינה לא מצריך כתר משום שהוא עצמו גם לבן וגם עמיד מאד בפני כל חומר אתו הוא בא במגע. גם אופן החיבור לעצם הרבה יותר יציב מאשר ההברגה בשתל הטיטניום. עם זאת, שתל טיטניום עדיין קיים ומככב במרפאות שיניים רבות, כמובן במחירים נמוכים.