מהי השתלת שיניים ומתי יש צורך בה?

אחד הפתרונות היעילים למי שאיבדו שיניים או שסובלים משיניים הרוסות המיועדות לעקירה היא השתלת שיניים. בטכנולוגיה הזאת השתל, שעשוי מטיטניום, מחליף את שורש השן שנעקרה, ועליו בונים את הכותרת, העשויה מחרסינה/זירקוניה או חומר אחר. הפתרון הזה, במרבית המקרים, הוא לטווח ארוך בנוסף לעובדה ששיעור ההצלחה בניתוחים אלה הוא גבוה מאוד.

מהם שתלים דנטליים?

מדובר בברגים המדמים שורש של שן העשויים מתרכובת של טיטניום ומתכות נוספות היוצרות מבנה הנדסי חזק במיוחד. כמו כן, עצם הלסת המתייחסת לטיטניום כחומר אינרטי וכשכזה העצם אינה דוחה אותו. שתלים דנטליים והשתלות שיניים הם הפתרון האיכותי ביותר הקיים בימינו למצב של חוסר בשיניים והן מעניקות לפה חזרה את תפקודיו הדנטליים שלו במלואם ותורמות למראה אסתטי יותר.

היתרון של השתלת שיניים

ללא כאבים (הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית או מלאה), אחוזי הצלחה גבוהים ביותר, תוצאות נראות לעין ומרשימות בתפקוד השיניים ובמראה האסתטי שלהם, מהלך הטיפולים הוא בטוח ואחוזי סיכון נמוכים ביותר ובנוסף ניתן לבצע מספר רב של השתלות שיניים ביום אחד.

שיטות שונות להשתלת שיניים

השתלות שיניים ממוחשבות – פעולה זו יכולה להתבצע בזכות היכולת לתרגם צילומי סי-טי של עצם הלסת, יצירת מודל תלת מימדי וירטואלי וכך הרופא יכול לתכנן את מיקום השתל בדיוק המרבי. לאחר התכנון ישנה אפשרות לייצר “מפתח” (סטנט כירורגי) שאיתו מחדירים את השתלים בדיוק ובצורה זעיר פולשנית (minimal invasive).
All On 4 – בשיטת זו ניתן להתקין בתוך יום אחד 4 שתלים דנטליים בלסת חסרת שיניים לחלוטין, ולהתקין עליהם גשר שיניים זמני. היתרון הגדול בכך הוא שבתוך יום אחד בלבד המטופל יוצא עם שיניים מושלמות וחדשות.

מהם אחוזי ההצלחה בהשתלות שיניים?

ניתן להשיג אחוזי הצלחה גבוהים מאד בהשתלות שיניים על ידי בחירת רופא מתאים ובעל ניסיון רב, וחשוב לציין כי על פי ממצאי מחקרים אחוזי ההצלחה של השתלות שיניים נעים בין 90 ל95 אחוזי הצלחה בטווח של עשר שנים, אך זאת כמובן בתנאי שהבדיקות המקדימות מראות על מצב בריאותי תקין. קיימים מספר גורמים העלולים לפגוע בסיכויי ההצלחה כמו: חוסר מעקב, הגיינה, עישון, סכרת, ובריחת סידן (אוסטיאופורוזיס) ומחלות כלליות מסובכות.

השתלת שיניים – מהו שתל?

השתלת שיניים – כמה כואב לעשות שתל?